| |
SMIDSTRUP-SKÆRUP IDRÆTSFORENING |
|
|
|
MIT SSIF
Dine personlige data.
|
|
|
| |
Forretningsorden
FORRETNINGSORDEN FOR SMIDSTRUP-SKÆRUP I.F.
§ 1:
Formand, næstformand, kasserer og de to menige bestyrelsesmedlemmer udgør foreningens forretningsudvalg (FU) og forestår den daglige administration af foreningen.
§ 2:
Foreningens bestyrelse består af FU samt formanden i de nedsatte aktivitetsudvalg
§ 3:
Forretningsudvalget holder møde 1 gang om måneden.
Bestyrelsen holder møde 5-6 gange om året.
Formanden foranlediger indkaldelse til møderne. Dagsorden udsendes til bestyrelses-medlemmerne, så de har den i hænde senest 3 hverdage før mødet.
§ 4:
Forretningsudvalget foranlediger referat udsendt senest 14 dage efter møderne til FU samt udvalgsformændene.
§ 5:
Ekstraordinære møder afholdes i den udstrækning, der er behov herfor, eller såfremt mindst 3 af bestyrelsesmedlemmerne ønsker det.
§ 6:
Alle afstemninger i bestyrelsen afgøres ved almindelig stemmeflerhed. I tilfælde af stemmelighed bortfalder forslaget i den forelagte form.
§ 7:
Bestyrelsen pålægges hvert år i god tid at meddele tidspunkt for den årlige generalforsamling.
§ 8:
De enkelte aktiviteter skal hvert år forud for den årlige generalforsamling indkalde til aktivitetsmøde.
Dagsorden for aktivitetsmødet skal mindst indeholde følgende:
1. Orientering om arbejdet i udvalget
2. Orientering om økonomi for aktiviteten
3. Valg af udvalgsmedlemmer
§ 9:
Valgene gælder for 2 år med halvdelen af udvalgsmedlemmerne på valg hvert år.
§ 10:
Aktivitetsudvalgene skal bestå af mindst 3 medlemmer, men kan udvides efter behov.
Udvalgene konstituerer sig selv efter valget.
§11:
Aktivitetsudvalgene afholder møder efter behov. Referater fra alle møder tilsendes foreningens formand.
§12:
Forretningsudvalgets ansvaret og opgaver er blandt andet:
• at formulering af fælles målsætninger
• at gennemføre forretningsmæssige beslutninger
• at have kontakt til offentlige myndigheder
• at der årligt senest i marts måned afholdes generalforsamling
• at der igangsætte nye og tværgående initiativer
• at styre foreningens samlede økonomi
• at udstikke fælles retningslinier omkring sponsorer og træner/leder pleje
• at der udpeges 1 repræsentanter til halbrugerbestyrelsen
• at hjemmesiden vedligeholdes
§13:
Aktivitetsudvalgenes ansvar og opgaver er blandt andet:
• at forestå gennemførelse af de idrætslige aktiviteter
• at der opstilles budgetter (inkl. kontingenter) for aktiviteter og underaktiviteter og at de aftalte budgetter overholdes
• at de fælles målsætninger efterleves
• at der altid møder en deltager op til de fælles bestyrelsesmøder
• at der udpeges repræsentanter eller nedsættes underudvalg for de tilhørende underaktiviteter
• at koordinere overgange med andre aktiviteter ved opstart og afslutning på sæson
• at opkræve kontingenter
• at rekruttere nye instruktører samt sikre tilstrækkelig uddannelse
• at ansøge FU og den samlede bestyrelse ved specielle omkostningskrævende tiltag, der ikke er omfattet af budgettet
§ 14:
Aktivitetsudvalg pr. 12. marts 2015.
BADMINTON
- Tennis
- Løb
FODBOLD
- Volleyball
GYMNASTIK
- Senioridræt
- petanque
- Karate
HÅNDBOLD
MOTIONSCENTER
|
|
| |
Hvis du/dit barn er førstegangsmedlem i SSIF, skal vi bruge dine/dit barns persondata, før du kan melde dig på et hold, hvis du har været tilmeldt før, skal du blot vælge idrætsgren derefter hold. |
|
|
|
|
|
|